11 juli 2009

Zomerlezen: Beschaving



Sta ik deze week in Apeldoorn op een parkeerplaats, valt mijn oog op een bushokjesreclame met bovenstaande poster.

Nu was het niet de jonge actrice Isolde Hallensleben waarnaar mijn oog getrokken werd. (überhaupt heb ik niet veel met dit soort types) Maar mijn oog werd getrokken naar het boek dat zij, relax zittend in een kruiwagen ogenschijnlijk aandachtig zit te lezen. Omdat dit boek namelijk ook mijn boekenkast siert en een paar jaar geleden wekenlang op mijn nachtkastje heeft gelegen na het keer op keer te hebben gelezen.

Het is het boek "Beschaving of wat er van over is" van de Britse conservatieve arts-schrijver Theodore Dalrymple.
Het boek valt op door de cover met daarop een kabouter met opgestoken middelvinger.
Hoe banaal de cover, zo lezenswaardig is de inhoud.

Ik raad iedereen dan ook aan om in navolging van Isolde in deze doordraaiende wereld dit boek in haar of zijn vakantie te gaan lezen.

Geen opmerkingen:

Volgers