24 februari 2009

Refdag demoniseert

Dat het reformatorisch dagblad zich steeds meer afzet tegen de PVV is wellicht niet vreemd. Door een dreigende toestroom van SGP-jongeren naar de PVV moet de SGP-krant natuurlijk helder stelling trekken tegen Wilders.
Omdat deze krant dagelijks om 17.00 uur bij mij op de deurmat valt kan ik het aardig volgen. De laatste maanden meent het RD toch wel wekelijks kenbaar te maken dat Wilders niet deugt, terwijl de krant zich over ander populisten als Marijnissen en Kant, absoluut milder uit laat.

Gisteravond heb ik mij dan ook weer enorm geergerd aan het populistische en inhoudsloze artikeltje aan de hand van politiek Binnenhofjournalist Kees de Groot in ParlementVaria genaamd LAF
Het RD heeft regelmatig opiniestukken van niveau maar gaat in haar relatie tot de SGP versus PVV bekrompen te lijf.
Jammer Kees, je kan het beter dat weet ik zeker, doe niet zo laf.




mijn commentaar naar het RD:
Beste redactie,

Jammer dat het RD mee doet aan de demonisering van Geert Wilders en zijn PVV. Ook afgelopen maandag getuigde uw ParlementVaria van weinig journalistiek niveau. Vooropgesteld dat ik geen sympathisant van de PVV ben, maar wel een conservatief die voor eerlijke verslaggeving staat wil ik u het volgende zeggen. Inderdaad was de pers niet welkom in Waddinxveen in de zaal van de PVV partijbijeenkomst. Ze hadden ook niets nieuws te melden. Is de pers wel welkom op een gesloten SGP-bijeenkomst? Hoor ik u daar wel eens over? Buiten ( in de regen ) had u de gelegenheid om aanwezig te zijn en verslag te doen van de avond en mensen te interviewen. Ondergetekende was aanwezig op de avond in de vergaderzaal maar heeft buiten geen RD journalist gezien. Wat betreft uw insinuatie over de bezoekers als zijnde rechts-extremisten en fortuynisten , één woord: flauw. Is het Kafka-comité uw betrouwbare bron? Niet de bezoekers lieten zich luidkeels horen maar de mensen van Kafka en andere werkeloze beroepsdemonstranten. Het was een zaal vol met hardwerkende middenstanders, studenten, zakenlui, geïnteresseerden en inderdaad: Geert-aanhangers. Er was deze avond weinig nieuws en inhoudelijks te horen van de PPV-zijde maar ik verwacht van het RD meer dan verslaggeving van het niveau “Metro”.

Geen opmerkingen:

Volgers