17 augustus 2009

Terug in het dagelijkse nieuws

Afgelopen weekend terug gekomen van 3 weken rust in Zeeland. Omdat dit geen familieblog of personal-site is en wij gesteld zijn op privacy zult u geen uitgebreid vakantieverslag te lezen krijgen. Wel een opmerking en een tip.
Eerst de opmerking.
Voor mijn vakantie vond ik het jammer dat het World family congress in de week van 10augustus in Amsterdam werd gehouden. Ik had er namelijk graag bij geweest. Echter vakantie is vakantie ook al was de afstand Domburg-Amsterdam praktisch niet onmogelijk. Eén van de organisatoren, die ik persoonlijk ken, mailde terug op mijn melding van absentie: "De ware enthousiasteling vindt dit belangrijker dan zijn vakantie". Bij deze antwoord ik: De ware gezins-enthousiasteling houd 3 weken vakantie met zijn gezin op een gezinscamping en plaagt zijn vrouw en kinderen niet om een dag afwezig te zijn of in hun aanwezigheid 200 km. te gaan rijden als het 25 graden is. Vandaar kon u ons gezin dus in de week van 10-12 augustus ( en de week ervoor en erna) bijna dagelijks vinden op het Domburgse strand, al vliegerend, zwemmend, en zandkastelen bouwend. Een gezinscongres van 3 weken ligt weer achter me. En genoten hebben we!
Tot zover mijn prive-opmerking.
Dan nu de tip.
Afgelopen 3 weken zaten we zonder internet, blog-drang, TV, email en rinkelende mobiele telefoon én zonder afkickverschijnselen in Zeeland. De laptop was thuis en de mobiel was uit. 1x heb ik me vergund te internetten en dat was bij de plaatselijke Rabobank om te kijken of de uitgaven niet te hard gingen....
Op de camping trof ik regelmatig medevakantiegangers achter een laptop aan. Turend op buienradar.nl. Maar in die drie weken hebben ze net zo weinig regen ( 1 dag) gehad als ondergetekende. De relevantie van dit weer-online kijken ontging me dan ook, al luisterde ik natuurlijk vriendelijk en serieus naar deze wolkenspieders.
Dus mensen, wees wijs laat die laptop thuis en geniet va alles om je heen zonder dat world wide web. Een betere vakantietip kan ik u niet geven.

Natuurlijk wilden we op de hoogte blijven van alle komkommernieuws dus kochten we dagelijks wat krantjes en wachtten we de Elsevier op de deurmat niet af maar kochtten hem in de losse verkoop.

Natuurlijk domineerde Wilders weer regelmatig het nieuws en gelijk heeft hij. In meer dan alleen marketingtechnische zin maakte hij een fantastisch punt door kamervragen te stellen over de kosten en baten van onze allochtone medelanders.
Zo hadden we op de camping ook weer wat om over te praten....

We zijn vanaf vandaag weer terug in de realiteit. Met veel plezier, want we hebben weer energie genoeg aangezogen vanaf de zuidwesten zeewinden.
Hard werken, het nieuws volgen, verenigingswerk, opvoeden en bloggen.

Geen opmerkingen:

Volgers