27 mei 2009

Help ! wat moet ik stemmen 2

Zoals in mijn blog van vorige week te lezen was heb ik dezelfde avond een mail gestuurd naar Bas Belder.
Alleen al het feit dat hij persoonlijk al de volgende morgen om 08.00 uur een antwoord stuurde bevestigde mijn waardering voor deze man.
Dat hij aandacht geeft aan de vraag van een simpele ziel als ondergetekende blogger laat zien dat hij zijn werk en zijn (potentiele) kiezers serieus neemt.


Hieronder zijn eerste reactie.


Geachte heer Boender,

Allereerst hartelijk dank voor uw meeleven én meedenken. Van mijn beleidsmedewerkers weet ik dat er bij de stemwijzer in een paar gevallen is afgeweken van de gegevens van de fractie. Daarover is ook gecorrespondeerd. Heb stemwijzer/kieskompas zelf niet ingevuld. Verneem graag van u in welke gevallen uw stem afweek van de onze. Overigens bespreek ik uw mail met mijn beleidsmedewerker Dick Jan Diepenbroek. Wij komen dus bij terug voor een gepaste reactie. Op mijn vakgebied (zie ook laatste speech in mei in Straatsburg over Turkije) is en blijft ons fractiestandpunt consistent/helder.

Hartelijke groet,

Bas Belder


Nadat ik gisteravond de stemwijzer nogmaals heb gedaan en daarbij principiele punten als homo-huwelijk/ stamcelonderzoek/ zondagsrust zwaarder mee liet wegen geeft de stemwijzer op 1. CU/SGP en op 2. PVV.
Daarbij genomen de heldere intervieuws met Bas Belder in diverse media en het vertrouwen dat hij al bij mij had doen mij besluiten om gewoon Bas te gaan stemmen.
Al proef ik toch een discrepantie tussen lijsttrekker Van Dalen (CU) en Belder op sommige punten.



Tevens is het natuurlijk ook belangrijk om een tegengeluid te laten horen en in je stem te laten zien TEGEN de groepering binnen en buiten de SGP die TEGEN SGP-deelname in Europa is. Zie de brief die deze mensen hebben verzonden naar het SGP-bestuur. Een grote zucht vanaf deze plaats en verder hierop geen commentaar.

4 opmerkingen:

Carel Kauffmann zei

Ook een grote zucht van mijn kant, wat betreft dat laatste. Heb dat blaadje van de stichting dit weekend door kunnen bladeren bij mijn oudste broer thuis. Het is een bijeenraapsel van argumenten en redenaties, die, als je ze consistent doortrekt, behoorlijk met elkaar in conflict zijn.

Door niet te stemmen, zoals zij voorstaan, ben je meer een moderne kluizenaar die zich terugtrekt uit angst voor zijn eigen heil. Lijkt mij als christen juist geen goede optie; participatie in de samenleving is daarentegen meer aan te raden.

. zei

mee eens Carel!

overigens:
Prof. dr. A. van de Beek (bepaald niet iemand uit de kringen van dat blaadje maar een oprecht christen) is ook van mening dat christenen niet actief in de politiek moeten zijn.
Wel interessant om je te verdiepen in de visie van deze hoogleraar.

Jonathan van Tongeren zei

Dat laatste is ook een iedere vijf jaar terugkerend fenomeen toch? Er is ook altijd zo'n zwikje oud-gereformeerde predikanten die een paginagrote advertentie in het RD zet om op te roepen niet ter stembus te gaan.

pfk.web-log.nl zei

Op 4 juni zijn er Europese Verkiezingen. De gang naar het stembureau zal ik zeker maken, want iedere stem is er één. Er zal gestemd worden met papier en potlood in plaats van met de computer. De actie groep ‘Wij vertrouwen de stemcomputers niet” heeft haar zin gekregen en alle dure stemcomputers staan er werkloos bij. In India waar 714 miljoen mensen hun stem mogen uitbrengen worden wel stemcomputers gebruikt, in dit opzicht is India verder ontwikkeld dan ons land. Nederland is gezwicht voor de druk van een groep bangeriken en is terug bij af. Veel succes met het handmatig tellen. Velen gaan niet stemmen of weten niet op wie. Een goede keus is de PVV die voor het eerst meedoet een aantal zetels gaat halen. Op de website www.pvv-europa.nl is alle informatie te vinden over de Europese aspiraties van de PVV.
Kortom stem PVV Waarom?
- Omdat we ons geld terug willen: Nederland is veel te veel geld kwijt aan de Europese Unie
- Omdat we weer baas in eigen land willen worden: Nederland krijgt steeds minder te zeggen en Brussel maakt hier steeds meer de dienst uit
- Omdat de islamisering moet worden gestopt: Turkije mag nooit lid worden van de Europese Unie
Mocht u nog op een christelijke kandidaat willen stemmen dan beveel ik u Lucas Hartong aan die op plaats vijf staat. Zijn passie is het verbeteren van de samenleving uit christelijk perspectief. Nog wat andere uitspraken gevonden op internet van hem. “Je kunt er toch geen bezwaar tegen maken dat een gewone moslim naar zijn moskee gaat? Dat is nu juist vrijheid van godsdienst. Daar had Fortuyn ook geen moeite mee. Het gaat om het hele politieke systeem van machtswellust en verdrukking, dát moet te vuur en te zwaard bestreden worden. Ook in Europa zal het daarom gaan. Kijk eens naar de beoogde Europese Grondwet, waarin het christendom niet genoemd mag worden. Dat is héél ernstig: een morbide humanisme, dat niet de naam van God wil horen, maar wel over onze ‘Griekse wortels’ spreekt”

Lucas Hartong heeft zowel een studie journalistiek als theologie achter de rug en schrijft als columnist al lang over de rampzalige ‘Eurokliek’ in Brussel. Hij wil met zijn werk in Brussel hard strijden voor de rechten van een zelfstandig Nederland en haar unieke bevolking. Belangrijk voor hem is de strijd tegen de schending van mensenrechten, harde aanpak van mensenhandel en het blootleggen van de financiëring van het wereldwijde terrorisme. Daarbij is het zijn wens om samen met de PVV-collega’s op te komen voor het Nederlandse belang en de eigen Westerse en Nederlandse identiteit. Dus laat uw stem niet verloren gaan en maak gebruik van uw democratisch recht op 4 juni.

Volgers